måndag 16 januari 2012

måndagkväll

Hmm.. En ny vecka har börjats. Marko somnade jättesent som vanligt. Kanske han märker att mamma är lite ur balans.. Så nu sitter jag här en stund. För att jag har kommit fram till att om jag sover mer än 7 timmar så blir det för mycke och jag kommer inte upp förrän vid 9 som tidigast.. så nu provar jag att gå lägga mig om en timma vid 00.00 och så får jag gå upp kl 7 istället.
De gånger jag faktist sovit  mindre än 8 timmar är jag piggare.. nu kan jag gå lägga mig vid 22 och vakna 10 timmar senare och fortfarande så himla trött..Tog mig ett glas rött vin nu. Mmmm.. gott.
Träffade faktist en sötnos i tvättstugan igår.. hehe.. vet ju inte ens vad han heter men men..
Har massa snälla grannar :) Alla är så himla goa.

Hmm imon blir de bara att plugga. Ska försöka hinna färdigt med en kurs denna veckan sen har jag kvar sjukvård och hemsjukvård och jag ska bli klar innan Mars och jag tror nog att jag kommer att vara klar i slutet på februari. Så ska jag läsa ytterligare på komvux och det är några kurser och blir klar med dom i maj/juni. Och kan samtidigt söka till sjuksköterskeprogrammet och lämnar in resterande betygskopior o så när jag fått betyg i allt. Snackat med en man på vuxenutbildningen redan så allt är typ klart bara jag som måste kämpa nu. Har ändå sökt jobb och tänkt jobba nu om jag får något jobb. hoppas.

Resten av veckan blir också plugg plugg och på fredag ska Marko till sin pappa. Känns inte alls roligt att vara ensam sen.. men de e ju flera dagar kvar tills dess.
Snart blir jag faster och de e så himla kul :) hihi. Hoppas dom får en lägenhet nu. På fredag får brorsan o hans tjej veta de.

När jag hämtade Marko idag på dagis så hade någon lagt ett brev på hans plats och det var Markos bästa vänners mamma såklart hihi. Och det var ett jättefint inbjudningskort :) Ska bli kul o gå på de. hihi..
Hmm ja,, får väl se vad som händer för skoj här näst. Har nu gått 3 veckor,, utan bråk utan tjaffs och jag e fri som en fågel.. hihi.. fast de känns också inte så kul. men men.. jag mår nog bättre för varje dag som går.

1 kommentarer:

Blogger Anne sa...

ei oo mitää uutta täällä ;)

20 januari 2012 kl. 10:59  

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren !

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida